viernes, 13 de mayo de 2016

TRANSTORN DEL COMPORTAMENT

Resultado de imagen de trastorno del comportamientoEl transtorn de comportament pertorbador en la infància i adolescència fa referència a la presència d'un patró de conducta persistent, repetitiu i inadequat en l'edat del menor.

S'han de seguir una sèrie de pautes tant a nivell de centre/aula, a nivell de família i a nivell individual.

A nivell de centre/aula és important que es cerqui que cada alumne desenvolupi les seves capacitats, respectant sempre els ritmes d'aprenentatge. Per això, és important treballar les sessions grupals. D'aquesta manera podem treballar que tots som diferents i per tant, tenim necessitats diferents.

També és necessari haver seguit una sèrie de fases per poder efectuar una bona intervenció i treball a l'aula. Primer de tot partiriem de l'observació, l'anàlisi de les estratègies o eines per millorar el comportament de l'aulmne dins l'aula i, finalment, un anàlisi dels resultats.

Hem de tenir clar que aquestes conductes no desapareixeran només treballant-les un cop. Es necessita un procés molt llarg.

A nivell de familía és important seguir una sèrie de pautes per pat dels pares per educar als seus fills. Un recull d'elles són:
  • Acceptar als fills tal com són.
  • Prestar atenció quan es presentin conductes adeuqades i reforçar-los de forma proporcionada.
  • Incrementar la seva autoconfiança.
  • Establir normes clares, expressades en termes positius.
  • Mantenir la calma i parlar amb un to adequat.


Finalment, a nivell individual, hem de pensar que moltes vegades aquest comportament ve influenciat per algun factor extern. Problemes socials, mancances afectives... però tots presenten respostes diferents. És per això, que com a docents, els hem d'ajudar a conèixer els seus sentiments. Prèviament, hem d'entendre i conèixer els seus sentiments, per poder-los explicar el seu punt de vista damunt els seus actes.
Resultado de imagen de profesor y alumno dibujo

No hay comentarios:

Publicar un comentario