El
transtorn de comportament pertorbador en la infància i adolescència
fa referència a la presència d'un patró de conducta persistent,
repetitiu i inadequat en l'edat del menor.
S'han
de seguir una sèrie de pautes tant a nivell de centre/aula, a nivell
de família i a nivell individual.
A
nivell de centre/aula és important que es cerqui que cada alumne
desenvolupi les seves capacitats, respectant sempre els ritmes
d'aprenentatge. Per això, és important treballar les sessions
grupals. D'aquesta manera podem treballar que tots som diferents i
per tant, tenim necessitats diferents.
També
és necessari haver seguit una sèrie de fases per poder efectuar una
bona intervenció i treball a l'aula. Primer de tot partiriem de
l'observació, l'anàlisi de les estratègies o eines per millorar el
comportament de l'aulmne dins l'aula i, finalment, un anàlisi dels
resultats.
Hem
de tenir clar que aquestes conductes no desapareixeran només
treballant-les un cop. Es necessita un procés molt llarg.
A
nivell de familía és important seguir una sèrie de pautes per pat
dels pares per educar als seus fills. Un recull d'elles són:
- Acceptar als fills tal com són.
- Prestar atenció quan es presentin conductes adeuqades i reforçar-los de forma proporcionada.
- Incrementar la seva autoconfiança.
- Establir normes clares, expressades en termes positius.
- Mantenir la calma i parlar amb un to adequat.
Finalment,
a nivell individual, hem de pensar que moltes vegades aquest
comportament ve influenciat per algun factor extern. Problemes
socials, mancances afectives... però tots presenten respostes
diferents. És per això, que com a docents, els hem d'ajudar a
conèixer els seus sentiments. Prèviament, hem d'entendre i conèixer
els seus sentiments, per poder-los explicar el seu punt de vista
damunt els seus actes.
No hay comentarios:
Publicar un comentario