lunes, 9 de mayo de 2016

DISCAPACITAT MOTÒRICA

Els alumnes amb discapacitat motòrica són aquells que presenten alguna alteració motriu, transitòria o permanent, degut al mal funcionament del seu sistema ossi-circulatori i muscular i/o del sistema nerviós, i que, en grau variable, suposa unes certes limitacions a l'hora d'enfrontar-se a algunes de les activitats de la seva edat.

Les més habituals són: la paràlisis cerebral, l'espina bífida i les distròfies musculars.
Resultado de imagen de discapacidad motora
Tot i així, tenim a la nostra abast certs intruments que ens ajuden a facilitar la inclusió a l'aula d'aquests alumnes.

Necessiten uns sistemes de comunicació adaptats. La comunicació es fa a partir del SAAC (Sistemes Augmentatius i Alternatius de Comunicació).

Els sistemes augmentatius, complementen el llenguatge oral, quan no és suficient per arriba a mantenir una comunicació amb l'entorn. Els sistemes alternatius, substitueixen al llenguatge oral.

Tipus de representació del llenguatge, que es solen utilitzar:
  • Sistemes pictogràfics
  • Escriptura
Resultado de imagen de cuaderno de comunicacion
Principals elements de suport que ajuden a la comunicació:
  • Taules o quadern de comunicació
  • Comunicador portàtil
  • Programa informàtic

Principals dispositius d'accés:
  • Pulsadors
  • Teclats virtuals
  • Ratolins


Cal dir també que aquests alumnes necessiten una accessibilitat adequada per ells tant a nivell de centre (rampes, passamans, passadissos amplis,...), com també amb el menjador i banys; com també a nivell d'aula (mobilitat còmode, pissarra accessible...).

No hay comentarios:

Publicar un comentario