Els
alumnes amb discapacitat motòrica són aquells que presenten alguna
alteració motriu, transitòria o permanent, degut al mal
funcionament del seu sistema ossi-circulatori i muscular i/o del
sistema nerviós, i que, en grau variable, suposa unes certes
limitacions a l'hora d'enfrontar-se a algunes de les activitats de la
seva edat.
Les
més habituals són: la paràlisis cerebral, l'espina bífida i les
distròfies musculars.
Tot
i així, tenim a la nostra abast certs intruments que ens ajuden a
facilitar la inclusió a l'aula d'aquests alumnes.
Necessiten
uns sistemes de comunicació adaptats. La comunicació es fa a partir
del SAAC (Sistemes Augmentatius i Alternatius de Comunicació).
Els
sistemes augmentatius, complementen el llenguatge oral, quan no és
suficient per arriba a mantenir una comunicació amb l'entorn. Els
sistemes alternatius, substitueixen al llenguatge oral.
Tipus
de representació del llenguatge, que es solen utilitzar:
- Sistemes pictogràfics
- Escriptura
Principals
elements de suport que ajuden a la comunicació:
- Taules o quadern de comunicació
- Comunicador portàtil
- Programa informàtic
Principals
dispositius d'accés:
- Pulsadors
- Teclats virtuals
- Ratolins
Cal
dir també que aquests alumnes necessiten una accessibilitat adequada
per ells tant a nivell de centre (rampes, passamans, passadissos
amplis,...), com també amb el menjador i banys; com també a nivell
d'aula (mobilitat còmode, pissarra accessible...).
No hay comentarios:
Publicar un comentario