domingo, 22 de mayo de 2016

ALTES CAPACITATS

Resultado de imagen de altes capacitats
Durant les pràctiques, a la classe, teníem un nin diagnosticat com Altes Capacitats.

Mai havia tengut a l'aula cap nin amb aquestes característiques i, per jo, ha estat una cosa totalment nova poder treballar amb aquest tipus d'alumnat.

Però realment, la reflexió que he fet ha estat si s'aprofita tot el potencial d'aquests nins.

Aquests nins s'avorreixen molt dins les aules i desconnecten en certs moments, ja que ho tenen més que assolit. Una sola mestra, pens que no pot donar la resposta correcta a tots els seus alumnes, i qui ho paga, són aquests nins. No s'aprofita tot el que poden arribar a fer. Són nins que suposen molta feina per al tutor, i que es prefereix que facin la mateixa feina que els altres. El que ocorr, és que acaben la feina ràpidament, i després és quan se'ls hi dóna feina extra o, en canvi, se'ls deixa temps lliure.
Resultado de imagen de superdotado

Jo en les pràctiques he estat amb el nin, el qual anava molt avançat a matemàtiques. Com que ja tenia tots els conceptes integrats, les sessions de matemàtiques les anava a fer al curs de segon. Amb les llengües, se li posava més feina que a la resta. És a dir, les seves redaccions havien de ser més llargues, tenia un nombre major de preguntes, etc. la seva expressió oral també era molt superior a la resta. I en l'assignatura de coneixement del medi, és un nin que li encanten els animals i la natura. Per tant, en quasi totes les explicacions ell intervenia per corregir a la mestra o per ampliar la informació.

Són nins amb els quals s'ha de treballar i ajudar-los a desenvolupar totes les seves capacitats i potencial.

No hay comentarios:

Publicar un comentario