La
discapacitat auditiva es defineix com la pèrdua o anormalitat de la
funció
anatòmica
o fisiològica del sistema auditiu, i té la seva conseqüència
immediata en la discapacitat per sentir/escoltar, la qual cosa
implica un dèficit en l’accés del llenguatge oral.
S'han
de fer una sèrie d'adaptacions a nivell de centre, d'aula i
individuals.
A
nivell de centre s'ha de garantir l'accessibilitat a la informació,
comunicació i també en el coneixement de la mateixa manera que els
seus companys.
A
nivell d'aula s'ha de garantir la comunicació i la informació que
es reb. Per tant, s'han de proporcionar materials adaptats, ajudes
visuals, ajudes per estimular i desenvolupar la capacitat auditiva i
sistemes augmentatius i alternatius de comunicació per poder
recolzar el llenguatge oral.
A
nivell individual, l'alumne a de poder desenvolupar els objectius
propis del currículum. Ha de poder adquirir un codi de comunicació
que permeti la seva comunicació i socialització, accedir a la
comprensió i expressió escrita, garantir la seva interacció amb el
que l'envolta i desenvolupar l'estat emocional de manera equilibrada
per poder tenir un autoconcepte més positiu.
No hay comentarios:
Publicar un comentario