miércoles, 18 de mayo de 2016

DISCAPACITAT AUDITIVA

La discapacitat auditiva es defineix com la pèrdua o anormalitat de la funció
anatòmica o fisiològica del sistema auditiu, i té la seva conseqüència immediata en la discapacitat per sentir/escoltar, la qual cosa implica un dèficit en l’accés del llenguatge oral.

S'han de fer una sèrie d'adaptacions a nivell de centre, d'aula i individuals.

A nivell de centre s'ha de garantir l'accessibilitat a la informació, comunicació i també en el coneixement de la mateixa manera que els seus companys.

Resultado de imagen de discapacidad auditiva dibujosA nivell d'aula s'ha de garantir la comunicació i la informació que es reb. Per tant, s'han de proporcionar materials adaptats, ajudes visuals, ajudes per estimular i desenvolupar la capacitat auditiva i sistemes augmentatius i alternatius de comunicació per poder recolzar el llenguatge oral.


A nivell individual, l'alumne a de poder desenvolupar els objectius propis del currículum. Ha de poder adquirir un codi de comunicació que permeti la seva comunicació i socialització, accedir a la comprensió i expressió escrita, garantir la seva interacció amb el que l'envolta i desenvolupar l'estat emocional de manera equilibrada per poder tenir un autoconcepte més positiu.

No hay comentarios:

Publicar un comentario