jueves, 19 de mayo de 2016

DEAS

El nostre Pla d'actuació en les DEAS el vàrem enfocar a un nin amb dislèxia. Una de les intervencions era un Taller de sensibilització.

Resultado de imagen de dislexiaA continuació exposaré quines són les activitats que vàrem pensar per a dur-les a terme en aquest taller.

Abans de tot, afegir que per a qualsevol dificultat que tengui un alumne, és important que la resta de companys pugui comprendre i conèixer quina és aquesta dificultat i el que suposa. Per això, vàrem proposar aquesta activitat, perquè els nins es poguessin posar en la pell del company.

  • Comprensió lectora: mescla de text en croata i català.
En la primera activitat, es presentarà un text que majoritàriament estarà en croata però es pot trobar algunes paraules en català. La finalitat que es persegueix és que els alumnes s’adonin com es sent un dislèxic quan fa una lectura i no entén el que llegeix.
Resultado de imagen de dislexia

  • Expressió oral: el idiotizador i conversa ometent una o dues vocals.
Per treballar l’expressió oral, es faran dues activitats:
1. El idiotizador: el idiotizador és un programa que fa que, a través d’uns auriculars, t’escoltis la teva veu amb retard. Això fa que et travis quan vulguis parlar. Per tant, aquesta sensació és la que sent un dislèxic quan vol expressar-se però es trava i no li surten les paraules.

2. Conversa ometent una o dues vocals: un grup d’alumnes conversaran sobre un tema que acordin però d’una manera peculiar: un dels alumnes parlarà sense alguna vocal, un altre sense una altra vocal, sense alguna consonant, etc.

  • Expressió escrita: dictat amb la mà no dominant.
En aquesta tercera activitat, el mestre o la mestra dictarà una sèrie de frases que els alumnes hauran d’escriure, però ho faran amb la seva mà no dominant, ja que així podran ser conscients com es sent un nin dislèxic quan veu que no escriu bé i quan no pot anar ràpid als dictats ja que la seva mà no li respon com als altres.

  • Memorització: memoritzar una sèrie de paraules i després escriure les recordades.
Amb aquesta activitat el que es pretén aconseguir és veure si tenen una bona memòria a curt termini i que aquells alumnes que no la tenguin, explicar que la mateixa angoixa que poden sentir ells per no ser capaços de recordar certes paraules, és la mateixa que constantment sent un dislèxic perquè solen tenir poca memòria a curt termini. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario