miércoles, 30 de marzo de 2016

REFLEXIÓ TEMA 2. ALGUNS PLANTEJAMENTS CLAUS PER A LA INTERVENCIÓ



L'essencial d'aquest tema és que els nins són nins i els hi hem de deixar ser-ho. No haurien de ser ells els que s'adaptin a nosaltres, sinó nosaltres a ells.

Moltes vegades, li donam importància a conceptes que, tal volta, són difícils d'entendre per als nins. No només em vull referir a conceptes, sinó també a diverses informacions que ens venen implantades que els nins han de saber.

Per posar un exemple, les fórmules de les figures geomètriques. Realment, als nins en la seva vida diària no els hi és de profit saber les fórmules de les figures. Per tant, com pretenem que dins l'aula, durant l'explicació, els nins estiguin motivats.

Resultado de imagen de niños dibujosEns hem de centrar a donar-los aquella informació útil per al seu desenvolupament i aprenentatge i, que realment ho puguin emprar durant la seva vida diària.

Els nins volen aprendre coses que després puguin posar en pràctica, no sols dins l'aula, sinó també a casa.

Treballant amb diferents metodologies, no sòls aconseguirem que els nins estiguin més motivats, sinó que a més, treballen altres conceptes que nosaltres no ens havíem proposat com a objectiu.
Sobretot, el que no podem pretendre és, que tots aprenguin a l'hora i el mateix. Per tant, no ens podem basar en un aprenentatge que únicament té la finalitat d'avaluar els coneixements dels nins.

Hem de canviar la nostra forma de pensar cap a una visió més inclusiva.


Personalment pens, que avui dia no s'hauria de parlar del terme d'inclusió, ni de la importància que té aplicar-la dins l'aula. Pens que aquest concepte hauria d'estar ja més que integrat dins les aules. Deixar de cercar eines per poder introduir dins l'aula aquest concepte i, que realment, es convertís en un canvi senzill on tots en sortiríem ben afavorits.

No hay comentarios:

Publicar un comentario