L'essencial
d'aquest tema és que els nins són nins i els hi hem de deixar
ser-ho. No haurien de ser ells els que s'adaptin a nosaltres, sinó
nosaltres a ells.
Moltes
vegades, li donam importància a conceptes que, tal volta, són
difícils d'entendre per als nins. No només em vull referir a
conceptes, sinó també a diverses informacions que ens venen
implantades que els nins han de saber.
Per
posar un exemple, les fórmules de les figures geomètriques.
Realment, als nins en la seva vida diària no els hi és de profit
saber les fórmules de les figures. Per tant, com pretenem que dins
l'aula, durant l'explicació, els nins estiguin motivats.
Els
nins volen aprendre coses que després puguin posar en pràctica, no
sols dins l'aula, sinó també a casa.
Treballant
amb diferents metodologies, no sòls aconseguirem que els nins
estiguin més motivats, sinó que a més, treballen altres conceptes
que nosaltres no ens havíem proposat com a objectiu.
Sobretot,
el que no podem pretendre és, que tots aprenguin a l'hora i el
mateix. Per tant, no ens podem basar en un aprenentatge que únicament
té la finalitat d'avaluar els coneixements dels nins.
Hem
de canviar la nostra forma de pensar cap a una visió més inclusiva.
Personalment
pens, que avui dia no s'hauria de parlar del terme d'inclusió, ni de
la importància que té aplicar-la dins l'aula. Pens que aquest
concepte hauria d'estar ja més que integrat dins les aules. Deixar
de cercar eines per poder introduir dins l'aula aquest concepte i,
que realment, es convertís en un canvi senzill on tots en sortiríem
ben afavorits.
No hay comentarios:
Publicar un comentario