Un
cop acabat el primer tema de l'assignatura, faré una petita
recopilació d'informació i reflexió del que hem tractat a
classe.
Classifica als alumnes NESE, destacant tots aquells
punts diferents i les actuacions que necessita cada cop. No es fixa
en els resultats que obtenen els alumnes, és un treball continuu
del mestre i de tots els membres del centre. Si no que pensen que és
un problema de l'alumne i que el que han de fer és actuar amb ell de
manera diferent.
El
que hauria de ser primordial en una llei educativa és cercar nous
criteris, dels quals tots puguem aprendre de tos i ensenyem a tots.
La LOMCE és una llei totalment descontextualitzada, basada només en
coneixements que els alumnes han d'aprendre. No és una llei que
interfereixi en les necessitats dels alumnes.
Per
tant, parlam d'una llei que no accepta ni té present la diversitat a
les aules. Segons aquesta llei, tots els alumnes aprenen el mateix al
mateix temps, i realment aprenen coneixements buits, sense cap
finalitat. Amb l'única meta d'adquirir uns resultats i sense
interactuar amb ells.
És
a dir, hem transformat l'escola en un lloc on als nins se'ls imposen uns coneixements buits, per això estan tan desmotivats per
anar a l'escola. Avui en dia només ens fixam en les mancances dels
nins i no observam tot allò que ells ens podrien ensenyar a tots
nosaltres.
El
món va canviant cada dia i, també, tots els qui vivim en ell. Per
tant, per què no canvien els coneixements? Avui en dia encara donam
valor a coneixements que surten al currículum i que realment no són
coneixements essencials. I moltes vegades passam per alt molts de
coneixements i valors que sí que realment mereixen ser apressos i
transmesos a les escoles.
Partint que, com a opinió personal, l'educació és la base de la
societat, necessitam un canvi en la normativa. Necessitam que tots
els alumnes tenguin lloc dins les aules i tots puguem aprendre i
ensenyar a tots.
No hay comentarios:
Publicar un comentario