viernes, 4 de marzo de 2016

REFLEXIÓ TEMA 1: LA NORMATIVA LEGAL VIGENT

Un cop acabat el primer tema de l'assignatura, faré una petita recopilació d'informació i reflexió del que hem tractat a classe.



Resultado de imagen de ley dibujoEn primer lloc, partirem del punt que la llei educativa actual (LOMCE) no és una llei que accepti la diversitat a les escoles. És una llei que es basa en la competitivitat dels alumnes i en la competitivitat entre els centres per l'obtenció dels resultats.

Classifica als alumnes NESE, destacant tots aquells punts diferents i les actuacions que necessita cada cop. No es fixa en els resultats que obtenen els alumnes, és un treball continuu del mestre i de tots els membres del centre. Si no que pensen que és un problema de l'alumne i que el que han de fer és actuar amb ell de manera diferent.

El que hauria de ser primordial en una llei educativa és cercar nous criteris, dels quals tots puguem aprendre de tos i ensenyem a tots. La LOMCE és una llei totalment descontextualitzada, basada només en coneixements que els alumnes han d'aprendre. No és una llei que interfereixi en les necessitats dels alumnes.

Per tant, parlam d'una llei que no accepta ni té present la diversitat a les aules. Segons aquesta llei, tots els alumnes aprenen el mateix al mateix temps, i realment aprenen coneixements buits, sense cap finalitat. Amb l'única meta d'adquirir uns resultats i sense interactuar amb ells.

                                          Resultado de imagen de diversidad dibujos


És a dir, hem transformat l'escola en un lloc on als nins se'ls imposen uns coneixements buits, per això estan tan desmotivats per anar a l'escola. Avui en dia només ens fixam en les mancances dels nins i no observam tot allò que ells ens podrien ensenyar a tots nosaltres.

El món va canviant cada dia i, també, tots els qui vivim en ell. Per tant, per què no canvien els coneixements? Avui en dia encara donam valor a coneixements que surten al currículum i que realment no són coneixements essencials. I moltes vegades passam per alt molts de coneixements i valors que sí que realment mereixen ser apressos i transmesos a les escoles.

Resultado de imagen de valores dibujosConvivim amb una llei que només es fixa amb allò que marca el currículum i que és igual si els nins ho entenen o no, ja que segons les programacions no hi ha temps per res més. És en aquests casos quan enfonsam als nins, ja que molts no arriben al coneixement, o que, per altra banda, sí que arriben i que saben molt de tema però que per manca de temps no els hi deixam expressar tots aquells coneixements i no els hi podem valorar.


Partint que, com a opinió personal, l'educació és la base de la societat, necessitam un canvi en la normativa. Necessitam que tots els alumnes tenguin lloc dins les aules i tots puguem aprendre i ensenyar a tots. 


                                     Resultado de imagen de educacion dibujos




No hay comentarios:

Publicar un comentario