A
l'anterior entrada del bloc, explicava a través de la paràbola,
diferents situacions que es poden viure a les escoles. Aquesta vegada
el que exposaré són experiències pròpies que he viscut durant les
pràctiques de cadascun dels tres conceptes.
Exclusió:
En primer lloc deixar clar que exclusió és “l'acció d'excloure”.
És a dir, no participar dins l'aula com la resta de companys.
En
el meu cas, han estat nombrosos els moments en els quals els nins han
sortit fora de l'aula per anar amb la mestra de suport. Recordem que
a la meva aula trobam quatre nins diagnosticats com a NESE i dos que
estan pendents de l'informe.
Es
va proposar fer un dictat, però com que tres dels nins amb NESE i un
que no està diagnosticat encara, encara no tenen molt ben
interioritzada l'escriptura i els hi costa molt escriure amb fluïdesa
i de manera ràpida, es va optar per l'opció que aquests alumnes
anassin amb l'especialista a fer dictat només de paraules, en lloc
d'oracions.
Un
altre moment en el qual surten tots de l'aula és per practicar la
lectura. Cada setmana, una sèrie d'alumnes, no sempre els mateixos,
surten de l'aula per anar amb la mestra de suport o bé amb la tutora
quan no està amb ells a l'aula. El que fan és practicar la lectura.
D'integració
he de dir que no record haver viscut cap situació. És a dir, en cap
moment se li ha donat a un nin una altra feina diferent a la qual
estan fent la resta dels seus companys.
A
mesura que vagin passant les setmanes, aniré afegint nova informació
sobre diferents experiències sobre el tema.
Exclusió.
(s.d). En Diccionari de la llengua catalana (2a ed). Recuperat
de
http://dlc.iec.cat/results.asp?txtEntrada=exclusi%F3&operEntrada=0
No hay comentarios:
Publicar un comentario