lunes, 18 de abril de 2016

DESDOBLAR O DOS MESTRES DINS L'AULA?

Des d'un primer moment deixaré clar que personalment pens que el millor que es pot fer és tenir dos docents dins l'aula.

Resultado de imagen de dibujo apoyo escolarNormalment, el que es produeix és un desdoblament a les aules. El que es sol fer és que tots aquells alumnes amb necessitats, o que els hi costa més el procés d'aprenentatge, surten de l'aula i se'n van amb un especialista amb el qual treballen el seu problema.

La majoria de vegades sempre són els mateixos alumnes els que surten de l'aula per anar a treballar amb l'especialista, ja sigui un mestre de suport,un AL, etc. Per tant, això provoca un problema en els alumnes, ja que es veuen diferents a la resta dels seus companys, perquè ells se'n van i deixen la classe. A més, es perden molts de coneixements, ja que s'han perdut la sessió. I aixó també provoca un altre problema derivat.

L'alumne que acudeix al grup desdoblat, no té perque fer la mateixa assignatura que estan fent i realitzant la resta de companys. És a dir, tal volta, el grup que queda a l'aula tenen l'assignatura de matemàtiques i realitzen la sessió que els hi pertoca, per exemple, sumes amb decimals. Però aquells alumnes que surten de l'aula són alumnes als quals els hi costa molt la comprenssió lectora, i a aquella hora el que fan és practicar la comprenssió lectora. Per tant, la sessió de sumes amb decimals ja se l'han perduda, i aniran més retrassats amb les matemàtiques.

Aquesta tècnica és la que sempre s'ha vist a les escoles, encara que avui en dia,
s'ha produït un canvi cap a un suport duit a l'aula.

Actualment a les escoles s'està produïnt un canvi amb el tema del suport als alumnes. Es compta en moltes ocassions amb dos mestres a l'aula. Normalment aquests dos mestres són el mestre tutor i el mestre de suport.

Resultado de imagen de dibujo apoyo escolarAquest nou canvi supossa una cohesió entre els dos mestres, ja que han de deixar ben clares quines seran les línies d'actuació, com duran a terme la sessió, etc. És un treball compartit entre els dos.

Encara que comporta molt més treball, els resultats són molt més favorables. Els nins aprenen tots a l'hora i tots reben el suport que els hi és necessari. Es pot donar més atenció als alumnes amb necessitats dins l'aula amb el conjunt dels seus companys. Aquest és, per tant, un model molt més inclusiu. Ja que també el que es fa és que tots els alumnes realitzin la mateixa tasca. Per tant, darrera té un treball per part dels mestres d'adaptar-ho de tal manera que aquells alumnes amb necessitats puguin desenvolupar-ho també.

Sobretot, si pensam amb la socialització dels nins, és un molt bon model. Ja que com que tots reben el suport dels mestres, no veuen diferències entre ells. També els ajuda molt a ser més col·laboratius amb els altres i a ajudar-se més. Per tant, podem dir que augmenta l'homogeneïtat del grup.

Per part dels mestres, ajuda a la detecció de necessitats de nins que tal volta passaven desaparcebuts. I també, ajuda a potenciar lescapacitats dels nins.
                                          Resultado de imagen de maestros dibujo

A les meves pràctiques el que veig és un model de dos mestres a l'aula. Estic a un grup de primer de primària i personalment pens que és la millor manera de dur el suport a l'aula. Ajuda a la cohesió del grup, i ja són els mateixos nins els que s'ajuden entre ells. 

No hay comentarios:

Publicar un comentario